Ramon Valle

 רמון וולה נולד ב-1964. בן שבע בלבד החל ללמוד לנגן בפסנתר בבית הספר לאמנויות בעיר הולדתו הולגווין. את לימודיו בתיכון לאמנויות סיים בשנת 1984 בהואנה. כישרונו הגדול התגלה מיד אחר כך כשניגן עם הפסנתרן  אמיליו סלבדור בקונצרט משותף.

וולה החל להופיע כסולן וכנגן הראשי של רביעיית הג'אז ברוז'ולה. הוא הופיע בפסטיבלים רבים ברחבי אמריקה הלטינית ומיקם את עצמו במרכז סצנת הג'אז הקובנית והלטינו אמריקאית. ב-1991 הזמין אותו אמיליו סלבדור להצטרף להרכב שלו דיאקרה , הרכב בו ניגן וולה עד שנת 1993.

באלבום הבכורה שלו שיצא ב- 1993, התגלה וולה כפסנתרן בעל צליל ייחודי. ניתן לשמוע בנגינתו את ההשפעות של המוסיקה הקלסית ואת השפעותיהם של קית' ג'ארט, צ'יק קוריאה והרבי הנקוק . אבל מה שמדהים אצל וולה היא יכולתו להפוך את השילוב בין כולם למשהו ייחודי משלו.

"אני מוסיקאי קובני אשר נופל  בתוך ההגדרה  הנקראת "ג'אז". אבל המוסיקה שלי גובלת בהרבה סגנונות אחרים, לפעמים אני מרגיש כמו טרובדור, מכיוון שאני מספר סיפורים, סיפורים ללא מילים" מעיד על עצמו וולה.

לאחר הקלטת האלבום הראשון החל להופיע באירופה ובדרום אמריקה, הביקורות היללו והוא הוציא אלבום שני, עם חומרים פרי עטו.

בשנת 2000 הופיע לראשונה בפסטיבל "ג'אז בים הצפוני" בהולנד והוכרז כהפתעת הפסטיבל. לאחר הופעה זו הוזמן להופיע בפסטיבל היוקרתי מדי שנה.

ב- 2002 יצא אלבומו השלישי Danza Negra. באלבום עסק וואלה בחומרים של אחד המלחינים הקובניים הקלאסיים ארנסטו לקונה. באותה שנה הוזמן לפסטיבלים נוספים ונפגש עם החצוצרן רוי הארגרוב, שהצטרף לקוורטט של וולה, לסיור בארצות הברית.

ב- 2003 הופיע באולם הקונצרטחבאו  באמסטרדם ביצירה לתזמורת בארבעה פרקים אותו הלחין, המציגה את התרשמותו מהעיר. ובאותה שנה הוציא אלבום נוסף.

ב-2005 הוציא אלבום סולו וב- 2009 אלבום נוסף. האלבום האחרון PLAYGROUND  יצא השנה. את האלבום, מקדיש רמון וולה לבנו פאביו.

לפרטים וכרטיסים למכדף החליל הקובני

בחזרה לדף הבית

אין אפשרות להגיב.