סווינג דה ג'יטאן

ב- 7 שנות פעילות מגוונת הסווינג דה ג’יטאן  מובילים את הסווינג הצועני בישראל וקוצרים שבחים רבים.
סווינג דה ג’יטאן יוצרים חוויה מוסיקלית ייחודית השואבת מהלהט והצבעוניות שבמוסיקה הצוענית, מהאלגנטיות של המלודיות הצרפתיות של שנות ה-20 עד ה-40 ומהקופצנות המדבקת של הסווינג האמריקאי. באמתחתם 2 אלבומים (“מוזה” ואלבום משותף עם מיקי גבריאלוב), מאות מופעים, עשרות שידורי טלויזיה ורדיו (חלון לים התיכון, אינרמצו, יומן…)  והשתתפות בכל פסטיבלי המוסיקה המובילים בישראל.

יצרו מגוון רב של מופעים ביניהם מופע בליווי תזמורת קאמרית בניצוחו של אביב רון, מופע משותף עם דורי בן זאב (פסטיבל הג’אז של ת”א), מופע צועני רב משתתפים ורקדנים- הג’יפסי פסט (פסטיבל האביב) ועוד. בוירטואוזיות רעננה, הם מחיים ומחדשים את חווית הסווינג הצועני בתפארתו – אותה ייסד נגן הגיטרה האגדי דג’אנגו ריינהארדט.

לפרטים וכרטיסים לטירוף הג'אז הצועני

חברי ההרכב:

אורן שגיא

אורן שגיא - ג'אז חם

אורן שגיא – ג'אז חם

את השכלתו המוזיקלית רכש בלמידה עצמית מתוך אהבה למוזיקה ובמיוחד לצלילים הנמוכים. את תחילת דרכו המוזיקלית עשה כנגן גיטרה בס, בהמשך עבר לקונטרבס מתוך הרצון להעמיק בג’אז ובמוזיקה אנסטרומנטלית אקוסטית. מלחין מוזיקה מגיל 16 וכיום את כתיבתו מקדיש ללהקה. בגיל 17 הקליט אלבום ראשון לחברת התקליטים “אקו” עם שירים פרי עטו. השתתף בהקלטות רבות נוספות ביניהן להיט ההיפ-הופ “קבל”, Humphrey’s Sispence ועוד. ליווה אמנים רבים  מהארץ ומחו”ל בסגנונות שונים- ג’אז, אתני, R&B, פופ ורוק. במקביל להתהוות ההרכב עזב בהדרגה הרכבים אחרים כדי להתמקד במוזיקה האהובה עליו “המוזיקה של דג’אנגו”.
אורן מביא ללהקה את שמחת החיים ובנגינתו מחבק את חבריו להרכב. באופן אינטואיטיבי פועל כמפתח עסקי ופועל מאחורי הקלעים לקידום ההרכב וליצירת שיתופי פעולה עם אומנים מהארץ ומחו”ל.

יעקב חוטר

יעקב חוטר - ג'אז חם

יעקב חוטר – ג'אז חם

בגיל 13 החל לנגן בגיטרה וקיבל מעזריאל, אחיו הבכור, קלטת של דג’אנגו ריינהארדט. המוסיקה של דג’אנגו הלהיבה את יעקב שהחל לחלום על לנסוע לאירופה וללמוד מהצוענים. בוגר “רימון” ובוגר תואר ראשון במוסיקה מה“ אקדמיה למוסיקה בי”ם”. הופיע בלהקות שונות, כתב שירים ומוסיקה להצגות. רק בשנת 2006, לאחר מפגש אקראי עם ג’ון לרסן ועם וולטר קלריסי בדנמרק החליט להתמסר לסגנון הסווינג הצועני, עזב מחוייבויות קודמות ובמשך כשנתיים השקיע את כולו בלימוד הסגנון. השתלם אצל הנגן הצועני פאפי לפרטין בבלגיה ולמד רבות ממפגשים עם בירלי לגרן, מורנו, סטוכלו ונומי רוזנברג.
משקיע את זמנו בהוראת דור צעיר של נגני “סווינג צועני” בארץ. מנהל האתר gypsyjazzschool.com ללימוד גיטרה.ויזם ייצור ישראלי של גיטרות צועניות בשיתוף פעולה עם ERG. כותב ומלחין שירים פרי עטו שעתידים להתאגד לאלבום בכורה.
יעקב מביא את רוח הגיטרה הצוענית המסורתית, משקיע הרבה מזמנו וממרצו בקידום הלהקה.

אלון שגיאalonnew

בגיל 7 החל ללמוד לנגן על גיטרה באופן עצמאי ועם השנים גם על כלים נוספים. היה שותף בלהקות בסגנונות שונים והופיע על במות רבות ובפסטיבלים נחשבים ברחבי הארץ ובאירופה – הן כגיטריסט והן כנגן גיטרה בס.
למד מוזיקה קלאסית וסיים לימודיו במכללה למוסיקה עכשווית “רימון”.
אל הסווינג הצועני נחשף לראשונה כששמע את סווינג דה ג’יטאן, להקתו של אחיו אורן והתאהב בסגנון. הוא חי את הווי הלהקה מימיה הראשונים ולמד את נגינת הסגנון מיעקב חוטר.
בנוסף, חבר בלהקת אינדי רוק אלטרנטיבית של הזמרת/ יוצרת ענבר חצרוני, כגיטריסט וכמעבד.
אלון יוצר איזון ושלווה ובתובנותיו העיבודיות תורם לצליל הייחודי של הלהקה.

סווינג דה ג'יטאן

בחזרה לדף הבית

הוסיפו תגובה

אתה חייב להיות מחובר בשביל להגיב.