בוגי ווגי – Boogie Woogie

סגנון בלוזי המבוסס על תפקידים לפסנתר ומקורו בשיקגו שבארצות הברית. הסגנון היה פופולריauxidem.free.fr

מאד בשנות השלושים ותחילת שנות הארבעים.

בניגוד לבלוז, שלרוב מטרתו היא להביע רגשות או לספר סיפור, הבוגי ווגי משמש בעיקר כמוזיקת ריקודים, ואפילו מילות השירים בסגנון לרוב יעסקו בהוראות לרוקדים.

צפו במיד לאקס לואיס אחד מהבולטים בסגנון. רקיד, בלוזי ומלא שמחת חיים.

אני מניח שהבחנתם שיד שמאל מנגנת תפקיד קצבי קבוע, מה שמאפשר ליד ימין חופש קצבי בזמן נגינת המלודיה או באלתור. האקורדים עצמם ממש כמו בבלוז 12 תיבות, שלושה אקורדים (מז'ור 7) מסודרים כמעט באופן זהה.

הבוגי ווגי יכול להיות מבוצע בכל מיני הרכבי כלים כמו כמה פסנתרים, הרכב קומבו עם באס תופים וכלינשיפה ולעיתים ניתן לשמוע בוגי ווגי גם בתזמורת ביג בנד.

הנה דוגמא קצרה משובחת של התזמורת של קאונט בייסי מבצעים קטע בוגי ווגי בו בייסי בעצם מכפיל את תפקיד הבאס ביד שמאל בפסנתר. זה סוג של Walking Bass פשוט וגרובי.

מוסיקאים משמעותיים להתפתחות הבוגי ווגי: ג'ימי יאנסי, ג'ימס פ. ג'ונסון, פיין טופ סמית' ואי אפשר לא לציין את אלברט אמונס ופיט ג'ונסון, כאן בדואט בועט ומטורף.boogie-woogie

הבוגי ווגי השפיע על התפתחות האר נ בי וניתן לשמוע השפעה ברורה גם ברוק נ' רול.

אני מאוד אוהב את הבלוז ואת כל השפעותיו על הג'אז , הרוק נ' רול ועוד.

הבוגי ווגי לקח את כל הטוב שיש בבלוז ובעצם תפס כיוון פוזיטיבי יותר, חייכני ורקיד.

יש בסגנון צורך בקורדינציה טובה מאוד לצד יכולת לנגן מהר ומדויק בגרוב הנכון.

בעוד כמה שבועות יגיע לארץ Silvan Zingg , פסנתרן שוויצרי מהבולטים בנגינת בוגי ווגי בימינו. הוא ינגן עם הרכב כלי ורקדני בוגי ווגי שמרבים להופיע איתו, כך שתהיה חגיגה. לפי הקליפ תהיה אש על הבמה J

דרך אגב מי שמעוניין, ב-9 בפברואר מסביבות רבע לשמונה אני אנגן עם מורה נוסף ותלמיד מהמגמה לפני הופעתה של צ'מפיון פולטון בכניסה לתיאטרון י-ם. בואו לאמר שלום.