מחווה לג'ק ברוס – פסטיבל יפו ג'אז 2015

על ג'ק ברוס

מעטים יודעים שג'ק ברוס שהתפרסם במיוחד כחבר בלהקת 'קצפת' היה גם קונטרבסיסט ג'אז מעולה. האיש שאחראי על הלהיטים הגדולים של הלהקה המיתולוגית כגון Sunshine of Your Love, White Room, I Feel Free גם הופיע והקליט עם אמני ג'אז כגון נגן הגיטרה האגדי ג'ון מקלאפלין, המתופפים טוני ויליאמס ובילי קובהם, הביג בנד של המלחינה/פסנתרנית קארלה בליי,  ג'וני מיטשל, פראנק זאפה ועוד רבים. ג'ק ברוס היה בוגר האקדמיה המלכותית הבריטית למוזיקה ודרמה, שם התמחה במוזיקה קלאסית, הן כקונטראבסיסט והן כצ'ליסט, ויחד עם זאת הוא הצליח להשתלב ולהשפיע בצורה מושלמת על עולם הרוק העולמי הן כיוצר והן כנגן. הוא נבחר בשנת 2011 על ידי קוראי עיתון הרוק המוביל בעולם ה'רולינג סטון' למקום השמיני ברשימת "הבסיסטים הגדולים בכל הזמנים" והשפעתו על הנגינה המודרנית של הבס החשמלי  בשלהי המאה הקודמת עד למותו ב 2014.הייתה עצומה.

על האמנים:

ג'ף ברלין- באס, ארה'ב

אחד מהבסיסטים הבולטים כיום ביותר בעולם. כוירטואוז ובעל צליל ואמירה אישית  ייחודיים ג'ף ברלין שוחה בקלילות במגוון רחב של סגנונות שהפכו אותו לכה מבוקש.

בין המוזיקאים עימם הופיע והקליט ניתן למנות את פראנק זאפה,אלן הולדסוורט, ביל בופורד, לארי קוריאל, בילי קובהם, סקוט הנדרסון, דניס צ'יימברס,גיל אוואנס, ג'ון מקלאפלין, מייקל ברקר, להקת 'יס', פאט מרטינו, ג'ורג' בנסון, ויני קאליוטה, טוטס סטילמן, אל דימיאולה, בוב ג'יימס, סקוט הנדרסון, פרנק גאמבלה, גאי בארטון, מייק סטרן ועוד מאות אמנים אייקוניים. ג'ף הוא אחד המרצים המבוקשים בעולם ומקיים סדנאות וכיתות אמן הזוכות לפופולאריות עצומה.

הבסיסט האגדי ג'ק ברוס אמר עליו: '…..הבסיסט הטוב ביותר ששמעתי אי פעם' וקארלוס סנטנה  אמר עליו שהוא ':…..הבסיסט הטוב בעולם'.

 

ירון גוטפריד – פסנתר

מנצח, פסנתרן ומלחין, מוסיקאי רב תחומי המגשר בין מוסיקה קלאסית למוסיקה בת זמננו. היה תלמידם של פרופ’ נועם שריף בקומפוזיציה ושל פרופ’ מנדי רודן בניצוח והוא בוגר האקדמיה למוסיקה ע”ש רובין בירושלים. כיהן כמנהלה המוסיקאלי ומנצחה הראשי של תזמורת נתניה-הקאמרית הקיבוצית בשנים 2002 -2013 ומרבה לנצח על מיטב התזמורות בארץ ובעולם ובהן הפילהרמונית הישראלית, הסימפונית ראשון לציון, הסימפונית חיפה, הסימפונית ירושלים- רשות השידור, התזמורת הקאמרית הישראלית, סינפונייטה באר-שבע, תזמורת קאמרטה ועוד וכן עם תזמורות מובילות בהונגריה, גרמניה, ספרד, אסטוניה, ארגנטינה, ארצות הברית , הפיליפינים וסיורי קונצרטים רבים בסין.
יצירותיו של ירון יצאו לאור בהוצאת התווים היוקרתית 'סיקורסקי'  לצד יצירותיהם של מלחינים כגון גוביידולינה, ארוו פארט, שוסטקוביץ ואחרים וזכו לביצועים  עם תזמורות מובילות בעולם כגון הפילהרמונית של דורטמונד, התזמורות הסימפוניות  של סנטה ברברה, וונקובר , טורינגן ,התזמורות הקאמרית של פורטלנד ,ןפוטסדאם ובפסטיבלים בינלאומיים  באיטליה, דנמרק, בייג'ין וישראל. תקליטור חדש של ירון ”תמונות בתערוכה REMAKE ”  לטריו ג’אז ותזמורת על פי מוסורסגקי יצא השנה לאור בחברת NAXOS.
כפסנתרן ג'אז הופיע ירון  עם אמנים בינלאומיים כגון: אדי דניאלס ,אדי גומז, דידייה לוקווד, דייב ליבמן, איירה סאליבן, בילי הארט, ג’ורגי פיים, רנדי ברקר ורבים אחרים, הופיע בסדרות ג’אז במשכן לאמנויות הבמה, במוזאון תל אביב ובפסטיבלי ג’אז בישראל וברחבי העולם.

 

מורדי פרבר – גיטרה

גיטריסט, מלחין ומורה. בוגר Berklee College of Music. החל את דרכו המקצועית כנגנם של אריק איינשטיין, שלמה ארצי, אסתר עופרים, שם טוב לוי, יוני רכטר ומיקי גבריאלוב עמם הופיע והקליט.

מורדי השתקע בארה'ב לאחר שסיים את לימודיו ב Berklee ובמהלך 32 השנים  האחרונות

ניגן והקליט עם ענקי הג'אז  מייקל ברקר, ג'ק דה- ג'ונט, אדי גומז, מירוסלב וויטוס, ג'ורג גרזון , ג׳ק ברוס, דייב ליבמן, בוב מינצר, ג׳ף ברלין ועוד רבים. הוציא 5 אלבומי סולו בחברות הנחשבות Enja Records, Half Note, DashGo and CBS Europe Record .

מורדי הלחין מוזיקה לסרטים ולטלוויזיה, ביניהן לסדרות הטלוויזיה המצליחות  "הסופרנוס", GLEE, "כולם אוהבים את ריימונד"  CSI,  DEXTER , FELICITY, TAYLOR SWIFT DREAMING FEARLESS, ג'יי לנו SIX FEET UNDER ועוד.

מורדי מחלק את זמנו בין ישראל לארה'ב.. בין ההופעות וההפקות הרבות להן הוא שותף מלמד מורדי במוסדות יוקרתיים כגוןNYU , Berklee, New School, The American Guitar Institute ובית ספר רימון.

 

רוני הולן– תופים

מתופף ומלחין מבכירי נגני הג‘אז בארץ. בוגר תואר ראשון באקדמיה למוסיקה בירושלים. מורה וותיק, ראש מחלקת תופים ברימון ומרצה באקדמיה למוסיקה בירושלים בתוכנית הרב תחומית. החל את דרכו בלהקת הרוק הירושלמית 'דובדבן'. למד כחמש שנים בפריס שם ניגן עם טובי הנגנים המקומיים: ז'אן לול לוניון, ז'אן פייר דוברבה, מישל בניטה, לואי ואן גינצברג מארסיאל סולל, ג'ורג' ארבניטס ועוד. היה תלמידו של המתופף ז'אן פול צ'יקרלי. בשנת 84’ היה חבר בתזמורת ה-'ביג בנד' של מונטה קרלו מונקו. בארץ ניגן בסדרות ג‘אז שונות במוזיאון ת"א, במשכן לאמנויות הבמה, פסטיבל ג‘אז בים האדום ופסטיבל הג‘אז של תל אביב וכן שש פעמים בפסטיבל 'העיר האסורה' בביגי'ין. ניגן עם גדולי הג'אז דייב ליבמן, בני גולסון, ג'יימס מודי, פרנק גמבלה, לו סולוף, אדי גומז, סם  ריברס, פדרו איטורלדה, פרנק פוסטר ובתוכניות טלוויזיה רבות. היה חבר בהרכב הג‘אז 'משיכת יתר' וסולן ביצירותיו של ירון גוטפריד  Capriole Jazz Suite ותזמור מיוחד של ירון לתמונות בתערוכה (מוסורגסקי). הוזמן לנגן עם התזמורת הפילהרמונית בערב שהוקדש ליצירותיו של לאונרד ברנשטיין. יצר את פרויקט ה'נביא' (משיריו של ג‘ובראן חליל ג‘ובראן) שבו כתב מוסיקה מקורית. רוני כתב שמונה ספרי לימוד בנושא קצב. שניים מספריו אף תורגמו לאחרונה לסינית ומופצים שם בחנויות.

 

חגי אמיר – סקסופון

יליד 1974. סקסופוניסט, למד אצל עמיקם קימלמן, גורי אגמון, אלי בנאקוט, אבי אדריאן, סטו הכהן ועוד. בוגר בית ספר רימון במסלול ביצוע ג’אז. במהלך לימודיו זכה במקום ראשון בתחרות נגן הג’אז. למד על מלגה מלאה ב City College of New-York. בין מוריו: רון קרטר, ראלף לה לאמה, ג’ון גורדון והאל גלפר. חגי ניגן בפסטיבלי ג’אז רבים בארץ ובחו”ל ביניהם: פסטיבל הג’אז של פריז, פסטיבל הג’אז של בייג’ין, פסטיבל הג’אז באילת, פסטיבל הג’אז בגבעתיים, פסטיבל הג’אז של תל-אביב ופסטיבל הג’אז של ירושלים. הקליט ושיתף פעולה עם נגנים רבים בניהם: 'סלייד' המפטון, דני גריסט, מיילס גריפית, אודין פופ, אריה וולניץ, יוני רכטר, אבי לייבוביץ’, חגית גולדברג, דני בנדיקט, אלון אולארצ’יק, אסף אמדורסקי, רוני הולן, שי זלמן, גלעד אברו, ארז ברנוי, אריק נייסברג, איתן איצקוביץ’ ועמוס הופמן. חבר בהרכב “חגיגה” אשר הוציאה שני אלבומים בחברת Fresh Sound הספרדית.

 

גלעד דוברצקי – כלי הקשה

נגן כלי הקשה, מלחין ומורה, הוכר על ידי המגזין הג'אז היוקרתי Jazziz כאחד מעשרת נגני כליההקשה הטובים בעולם ותואר על ידי רוברט בראונינג  (World Music Institute) כ "נגן גלי הקשה יוצא מן הכלל, בעל סגנונות מגוונים ויכולות יוצאות דופן".

בין השנים 1989- 2008 חי  גלעד בארה'ב הפך לאחד מנגני כלי ההקשה המבוקשים בניו יורק וברחבי העולם. הופיע עם אל דימיולה, מרק מרפי, רגינה קרטר, מייק סטרן, טוטס סטילמן, דניס צ'יימברס, קורנליוס במפוס, מרק ג'ונסון, אורנט קולמן, קני וורנר, אוליבר לייק, ג'ושוע רדמן, מארק איגן, ריצ'רד בונה, אורי קיין, גיורא פיידמן, עומר פרוק טקבילק ועוד.

לאור איכויותיו ויכולותיו כאמן במה מרתק ומורה/מרצה מעורר השראה נבחר גלעד לייצג את ארה'ב באופן קבוע מאז שנת 1999 כשגריר ג'אז. במסגרת זאת הוא מרצה על ג'אז ומוסיקת עולם עם הרכביו השונים.

מאז חזרתו לישראל ב 2008, והשתתף גלעד בהקלטות והופעות עם אמנים כגון דוד ד'אור, עידן רייכל, שלומית אהרון, שרית חדד, עילי בוטנר, שירי מימון, שמעון בוסקילה ומירי מסיקה וכן עם אבי לייבוביץ והאורקסטרה ופסנתרני הג'אז ענת פורט ואלון יבנאי. גלעד מכהן כמרצה בבית ספר רימון ומלמד קורסים במוסיקה לטינית, מערב אפריקאית, דרום אמריקאית, ברזילאית ואלתור.