המחווה לפרנק רוזולינו- חגיגת הטרומבון

אחד מכלי הנגינה המופלאים, העשירים והמרגשים ביותר הוא הטרומבון. זהו כלי מרכזי בתזמורות הביג בנד המהווה אתפרנק רוזולינו
עמוד התווך של התזמורת המעניק לה נפח ועוצמה. ניתן לנגן עליו בצורה לירית מאוד מצד אחד ובעוצמה ואגרסיביות מצד שני. למרות מנעדו הגדול וצלילו העשיר והעמוק אפשר לספור על אצבעות שתי הידיים את הטרומבוניסטים הגדולים שעצבו את הג'אז והשפיעו עליו שכן זהו כלי תובעני, המופעל באמצעות הזזה והחלקה של צינור מתכת בתוך צינור נוסף והנגינה עליו דורשת מיומנויות שאין למצוא אותן בכלים אחרים.

בין הטרומבוניסטים הגדולים בהיסטוריה של הג'אז ניתן למנות את טומי דורסי בעל הצליל המתקתק והרומנטי, את אמן הבי בופ  'סלייד' המפטון או את ביל ווטרוס בעל היכולות הפנומנליות להגיע למנעדים הגבוהים יותר מזה של החצוצרה.

.פרנק רוזולינו נמנה על אותה קבוצה איכותית ולו נייחד מחווה מיוחדת בפסטיבל.

רוזולינו שכונה 'האיש בעל צליל הזהב' הפך למודל לחיקוי ולמתווה דרך בגלל צלילו העשיר, נגינתו הוירטואוזית ונגינתו המתוחכמת.

לא בכדי הוא היה כה מבוקש אצל אייקוני ג'אז כגון צ'ארלי פארקר, קווינסי ג'ונס, פרנק סינטרה,מל טורמה, טוני בנט ושרה ווהן שחשקו בצלילו המיוחד.

רוזולינו היה איש משעשע, בעל חוש הומור וגישה קלילה לחיים  והרבה לשיר ולאלתר בקולו המיוחד, במקביל לנגינתו בטרומבון, ולכן הוכה כל עולם המוזיקה בהלם כאשר ירה בשני בניו והתאבד ללא התראה כלשהי ב 1978..

למרות זאת, אי אפשר לקחת ממנו את השפעתו ותרומתו העצומה לעולם הג'אז ולהתפתחותו של הטרומבון וזוהי גם הסיבה שבגללה החלטתנו לקיים את המחווה עבורו.

את המחווה לרוזולינו יובילו הטרומבוניסט ההונגרי אטילה קורב יחד עם הטרומבוניסט הישראלי יונתן וולצ'וק .korbattila

למי מכם שיגיע למופע נכונה חוויה מחשמלת, מלאה בסווינג, וירטואוזיות ונגינה מסוגננת. שני ענקי הטרומבון הללו יובילו נבחרת בינלאומית הכוללת את המתופף הבלגי יאן דה האס שניגן בין היתר עם החצוצרן האגדי צ'אט בייקר ונגן המפוחית הגדול טוטס סטילמן, את הפסנתרן דני גוטפריד שאחראי בין היתר להבאתו של עולם הג'אז הישראלי למקומו המכובד והאיכותי כיום בהיותו מייסדו ומנהלו האמנותי של פסטיבל ג'אז בים האדום והקריירה שלו חובקת עולם עד עצם היום הזה והבסיסט  האוסטרלי/ ישראלי סיימון סטאר שניגן באין ספור פסטיבלים ומופעים ברחבי העולם..

אל תחמיצו את המפגש החדפעמי והעוצמתי הזה- בפסטיבל יפו ג'אז – לפרטים לחצו כאן

ועד שנתראה בפסטיבל הרי לכם לינק ובו תוכלו להאזין לפרנק רוזולינו

שלכם עמיקם קימלמן