אנה מריה יופק

אנה מריה יופק

אנה מריה יופק

בין ה 21-28/11/2015 תופיע בארץ  בריאנה תומס: אלה פיצג'רלד וספר השירים של קאונט בייסי – עם הביג בנד של אייל וילנר – לכל הפרטים לחצו כאן 

 

אנה מריה יוֹפֶּק, זמרת ומוזיקאית פולנייה (נולדה ב- 14.12.1974). היא ייצגה את פולין באירוויזיון בשנת 1997 עם השיר ""אבל אני כן" , שהגיע למקום ה- 11. אנה מריה יופק מכונה "דיוות הג'אז של פולין" ביקרה בישראל בשנת 2013 להופעה אחת, מלווה באנסמבל של ארבעה נגנים, והיא צפויה להופיע בה בקרוב ( בפסטיבל הג'ז שייערך בתל אביב בשלהי נובמבר 2015 ) שירתה משלבת אוונגרד עם ג'אז ומוסיקת עולם. בפולין, מולדתה, היא זמרת אהובה ונערצת שמביאה כבוד רב.

אנה מריה יופק היא  כוכבת הג`אז הבלתי מעורערת החשובה ביותר בפולין. היא מבצעת קטעי ג'ז עם גרסאות ופירושים אישיים למוזיקה פולנית עממית וגרסאות כיסוי לשירים של זמרים ידועים כגון סטינג. את המוזיקה ינקה עם חלב אמה, כבת להורים שנמנו עם להקת הפולקלור הידועה ביותר בפולין. היא למדה לנגן בפסנתר באקדמיה למוזיקה של ורשה. בחבלי הקסם של המוזיקה נשבתה כאשר האזינה בגיל 16 לשירים של אלה פיצ'ג'ראלד.

אנה מריה יופק הופיעה עם מוזיקאים גדולים במרכזי תרבות ובפסטיבלים שונים. התקליטורים שלה- 10 במספר- זכו לשבחים חמים והיא זכתה בפרסים רבים. בשנת 1994 השתתפה בתחרות  שירה ברוסיה הלבנה וזכתה למחווה יוצאת דופן כאשר המלחין מישל לגרנד, שנמנה עם צוות השופטים בתחרות, העניק לה פרס מיוחד. את אחד מתקליטיה הלחין המפיק הנודע פט מת'יני. את פגישתה עמו סיכמה במלים "שבוע אחד עם פט מת'יני באולפן שווה יותר מכל הלימודים בעולם".

אנה מריה יופק תהיה אורחת של אחינועם ניני בהפקה מיוחדת לפסטיבל הג'אז ת"א לציון 25 שנות קריירה בינלאומית של ניני. במופע שייערך ב-25.11.15 בסינימטק בתל אביב.

הופעתה הקרובה בישראל תאפשר למעריציה לשוב ולהיפגש עם מושא הערצתם וליהנות מהופעה חווייתית. מי שעבורם יהיה זה המפגש הראשון עמה צפויים להתרשם מהאיכויות הקוליות של אנה מריה יופק ומנוכחותה הבימתית.  המפגש של שתי ענקיות הג'ז צפוי להיות מרגש ומלהיב. יש למה ובעיקר יש למי לצפות.