מחווה לסטן גץ Desafinado

 

לרכישת כרטיסים לחצו כאן

Paulo Morello גיטרה  (גרמניה)

Florin Raducanu פסנתר (רומניה)

פאולה ולשטיין שירה

ז'וקה פרפיניאן כלי הקשה ושירה 

ג'ס קורן סקסופון/חליל 

פרננדו קנוף בס

יוגב שטרית תופים

כשהג'אז פגש את ברזיל

סטן גץ נחשב לאחד מנגני הסקסופון הבולטים בג'אז, במחצית השנייה של המאה ה-20.

צליל הקטיפה והקווים המלודים המרחפים והאווריריים שלו הפכו אותו לאחד מהדמויות הבולטות ב cool jazz. התעניינותו במוזיקה ברזילאית בתחילת שנות ה 60 הביאה לשיתוף פעולה עם המלחין והגיטריסט הברזילאי אנטוניו קרלוס ז'ובים והזמרת אסטרוד ג'ילברטו שהוליד שירים כגון Desafinado  ו- The Girl from Ipanema שזכו להצלחה אדירה וסלל את הדרך להשתלבותה של המוזיקה וכלי הנגינה הברזילאיים במוזיקת הג'אז.

פאולו מורלו הגיטריסט, מלחין ומפיק פאולו מורלו מהמובילים כיום בסצינת הג'אז בגרמניה. במקביל ללימודיו הגבוהים בגרמניה ובארה'ב היה תלמידו של הגיטריסט האגדי ג'ים הול. בשנת 2000 הופיע עם נגן האורגן האגדי ג'ימי סמית' במסע ההופעות שלו באירופה, הופיע עם זמרת הג'אז רוברטה גמבריני, החצוצרן האמריקאי מייקל מוסמן והשתתף ב 2011 באחת מסדרות המופעים  וההקלטות היוקרתית  ביותר בגרמניה ה-  Night of Jazz Guitars יחד עם הגיטריסטים האגדיים לארי קוריאל ופיליפ קתרין. הופיע בפסטיבלים יוקרתיים ברחבי העולם והוציא 11 אלבומים תחת שמו.

לקריאה נוספת לחצו כאן

סטן גץ נחשב לאחד מנגני הסקסופון הבולטים בג'אז, במחצית השנייה של המאה ה-20. הוא החל את הקרירה שלו כבר בגיל 16 עת ניגן עם התזמורות המובילות של שנות ה 40 כגון טומי דורסי, וודי הרמן ובני גודמן. בשנות ה 50 ניגן עם אמני ג'אז אייקוניים כגון הפסנתרנים הוראס סילבר ואוסקר פיטרסון והמתופף רוי היינס וצליל הקטיפה והקווים המלודים המרחפים והאווריריים שלו הפכו אותו לאחד מהדמויות הבולטות ב cool jazz. כמו רבים ממוזיקאי הג'אז של התקופה, גם גץ היה מכור להירואין ואף ישב חצי שנה בכלא בעוון שוד של בית מרקחת.

במסגרת נסיונותיו להתמודד עם התמכרותו לסמים, עבר גץ לקופנהגן שבדנמרק שם חי מספר שנים. עם שובו לארה'ב הוא החל להתעניין במוזיקה ברזילאית ובתחילת שנות ה 60 הקליט יחד עם הגיטריסט צ'ארלי בירד את התקליט "ג'אז סמבה", שזכה להצלחה מסחרית גדולה. שיר הנושא של התקליט היה עיבוד ליצירה Só Danço Samba של המלחין והגיטריסט הברזילאי אנטוניו קרלוס ז'ובים. גץ זכה בפרס הגראמי לביצוע קטע ג'אז של שנת 1963 על נגינתו בקטע Desafinado בתקליט זה.

הצעד הבא של גץ בתחום הבוסה נובה היה מפגש עם הנגנים הברזילאיים עצמם – המלחין אנטוניו קרלוס ז'ובים, הגיטריסט ז'ואו ז'ילברטו ואשתו הזמרת אסטרוד ז'ילברטו. נגינתו הטבעית והבוטחת של גץ במחיצת נגנים ברזילאיים וצלילו המיוחד יחד עם הסגנון הרך והמלטף של הבוסה נובה הוליד ב-1963 את התקליט "גץ/ז'ילברטו", שכלל את השיר The Girl from Ipanema התקליט זכה להצלחה אדירה ולא רק שזכה בשני פרסי גראמי לשנת 1965 (התקליט הטוב ביותר והסינגל הטוב ביותר) אלא גם דחק ממצעדי הפזמונים את "לילה של יום מפרך" ("A Hard Day's Night") של הביטלס.

באמצעות התקליט התוודעו מיליוני מאזינים למוזיקת הבוסה נובה והוא סלל את הדרך להשתלבותה של המוזיקה וכלי הנגינה הברזילאיים במוזיקת הג'אז. בסוף שנות ה60  הושפע  גץ ממוזיקת פיוז'ן וכן מהתפתחויות אחרות בסגנון הפוסט בופ, והקליט מספר אלבומים עם הפסנתרן צ'יק קוריאה.

לרכישת כרטיסים לחצו כאן