מחווה לדייב ברובק Take Five

לרכישת כרטיסים לחצו כאן

Jari Perkiömäki סקסופון אלט (פינלנד)

Billy Cobham תופים (ארה"ב/ שוויץ/ פנמה)

Paulo Morello גיטרה (גרמניה)

אריק נייסברג פסנתר

אריה וולניץ בס

הסווינג לוקח פסק זמן (Take Five)

הפסנתרן האמריקאי דייב ברובק הוא ללא ספק האחראי היחיד להכנסתם של משקלים א- סימטריים ולא מקובלים לג'אז. מה שהחל  אצלו בניסיונות להלחין מנגינות למקצבים משונים שהפיקו מכונות שונות בסביבת חוות הבקר של הוריו בעיירה קטנה במערב ארצות הברית, המשיך כתרגילים מוזיקליים אינטלקטואליים והפך לחלק בלתי נפרד מנגינת הג'אז המודרני ואת אלבומיו לבין הנמכרים ביותר בכל הזמנים. 

נגן האלט סקסופון, ד'ר יארי פרקיומקי הוא אחד מהדמויות החשובות והמובילות בג'אז הפיני. הופיע עם נגנים חשובים ומובילים כגון רג'י וורקמן, רנדי ברקר, ג'יימס מודי, אנדרו סיריל, פיל מרקוביץ וג'ונתן קרייצברג, הופיע בפסטיבלים רבים ברחבי העולם והוציא מספר אלבומים תחת שמו. מכהן כיום כרקטור האוניברסיטה לאמנויות בהלסינקי (Uniarts (Helsinki וכיו"ר  ה International Association of Schools of Jazz

לקריאה נוספת לחצו כאן

הפסנתרן האמריקאי דייב ברובק הוא ללא ספק האחראי היחיד להכנסתם של משקלים א- סימטריים לג'אז. מה שהחל  אצלו בניסיונות להלחין מנגינות למקצבים משונים שהפיקו מכונות שונות בסביבת חוות הבקר של הוריו בעיירה קטנה במערב ארצות הברית, המשיך כתרגילים מוזיקליים אינטלקטואליים הפך לחלק בלתי נפרד מנגינת הג'אז המודרני, פתח אפשרויות מלהיבות ומרתקות בתחום האלתור וההלחנה ושינה את עולם הג'אז הסווינגי  שהתנהל עד אז ברובו סביב משקלים פשוטים של 4 ו3 רבעים.

ברובק  לא ייעד לעצמו קריירה של מוזיקאי. כנער למד מאמו נגינת פסנתר קלאסי ואת לימודי הג'אז שלו עשה באופו אוטודידאקטי מבלי לדעת אפילו לקרוא תווים. התפנית חלה אצלו במהלך שירותו הצבאי כלוחם במלחמת העולם השניה עת ניגן להנאתו בפני חיילים וזכה לתגובות נלהבות. עם שחרורו החל ללמוד קומפויציה ותזמור אצל המלחין דריוס מיו והקים הרכב מוזיקלי שהתנסה בנגינת ג'אז ללא הצלחה מרובה.

ההצלחה הגיע בבת אחת וללא כל הכנה מוקדמת כשהקליט את האלבום Time Out יחד עם הסקסופוניסט פול דזמונד נגן הבס יוג'ין רייט והמתופף ג'ו מורלו. כיוון שהאלבום הכיל רק מנגינות מקוריות, וכמעט אף אחת מהן לא במקצב מקובל, היה לחברת התקליטים ספק בקשר להוצאתו לשוק. אף על פי כן, מיד עם הוצאתו, התקליט הגיע במהירות לדרגת תקליט פלטינה ונחשב עד היום לאחד מאלבומי הג'אז הנמכרים ביותר בכל הזמנים.

לא רבים מודעים לכך אבל היצירה המפורסמת ביותר של רביעיית דייב ברובק,  Take Five המופיעה באלבום הולחנה על ידי סקסופוניסט ההרכב, פול דסמונד. יחד עם זאת, אין הדבר גורע מתרומתו העצומה של ברובק לג'אז בכך שיצר ערוץ נגינה חדש ושונה ממה שהיה נהוג עד אז באמצעות המשקלים והמקצבים החדשים  שהעניק לו.

עוד מיצירותיו: Blue Rondo A La Turk, Three to Get Ready, Kathy's Waltz ,Unsquare Dance 

לרכישת כרטיסים לחצו כאן